• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 27 آبان 1400
کد مطلب : 145911
+
-

با مردم/  نوسان قیمت مرغ دلیلی جز نظارت ناکافی ندارد

مگر می‌شود در یک راسته و به فاصله چند مغازه، قیمت مرغ 7هزار تومان فرق کند؟ در خیابان سمنگان قیمت مرغ غیرمنجمد از 31تا 40هزار تومان دیده می‌شود و در 2مغازه کنار هم 7هزار تومان اختلاف قیمت دارد. آیا علت این موضوع چیزی جز نظارت ناکافی است؟ بعد اینکه مرغ منجمد با قیمت 20هزار تومان که در اخبار اعلام شد در کجا به فروش می‌رسد که ما رنگش را نمی‌بینیم؟!
رضازاده از رسالت تهران

  خانه‌های تاریخی اهواز حفظ شوند 
در شرایط کنونی آنقدر تنوع موضوع وجود دارد که مسئولان ضرورت حفظ بناهای تاریخی را از اولویت خود خارج کرده‌اند و تاکنون چند خانه تاریخی استان در اثر بی‌توجهی و بدون مجوز و حتی پنهانی تخریب شده است که ازجمله آنها خانه پدری احمد محمد، خانه شالباف و خانه کیانوش عیاری است و اینها تنها چند خانه از خانه‌های تاریخی این شهرند. برخی خانه‌ها نیز در اختیار ارگان‌ها هستند بدون اینکه به وجهه تاریخی و میراث فرهنگی آنها توجه شود. از مسئولان تقاضا داریم اگر نمی‌توانند بودجه‌ای به مرمت و نگهداری خانه‌های تاریخی شهر اختصاص دهند حداقل اجازه ندهند آنها تخریب شوند.
حسنانی از اهواز

   اگر جراحی شوم می‌توانم امرار معاش کنم
مردی از‌کار افتاده هستم که سال‌هاست با عصا راه می‌روم. خانواده و قوم و خویشی ندارم. از طرفی کافی است جراحی اصلاحی و با عمل سالم شوم که در این صورت برای امرار معاش و گذران زندگی می‌توانم به سرکاری بروم و نیازمند کسی نباشم اما تا امروز هیچ‌کسی حال مرا هم نپرسیده است. آیا نباید در این کشور به امثال من هم توجهی شود تا بتوانیم از پس امور خود برآییم؟!
شهروندی از ورامین تهران

  پل مکانیزه عابر بلوار فرحزادی اغلب خاموش است
پل مکانیزه‌ عابر‌پیاده واقع در بلوار فرحزادی روبه‌روی میلادنور واقع در شهرک‌غرب، بسیار فرسوده و غالباً خاموش است. با توجه به میانگین بالای سنی ساکنان محله و سختی بالارفتن از پله‌ها و همچنین سرعت بالای خودروهای گذری، عملاً عبور از عرض بلوار، معضل خطرناک روزمره اهالی شده است. از آخر شهریورماه، چندبار هم از طریق سامانه‌ دیدبان۲۴ با شهرداری منطقه۲ طرح موضوع شده اما تا این لحظه رسیدگی نشده است.
کریم‌زاده از تهران 

   ایستگاه اتوبوس گلستانه اصفهان قابل‌استفاده نیست
اخیرا بعد از سال‌ها درخواست مردم، در کنار ایستگاه اتوبوس شهری شرکت واحد اتوبوسرانی، واقع در ابتدای خیابان گلستانه از سمت فلکه ‌ماه فرخی شهرک خانه اصفهان، نیمکت و سرپناهی برای انتظار مسافرین اتوبوس، ولی روی شمشادهای خشک در باریکه فضای سبز کنار این خیابان قرار داده و نصب کرده‌اند، ولی به دلیل نبریدن شمشادهای خشک و مسطح‌سازی‌ و موزائیک نکردن زیر آن، کاملا غیرقابل استفاده است. 
محمود بلیغیان از خانه اصفهان

  تخلیه آب‌های زلال زیرزمینی اسلامشهر در جوی و انتقال آن 
مدت‌هاست تخلیه آب‌های زیرزمینی در جوی فاضلاب در سر خیابان زرافشان اسلامشهر ادامه دارد. بارها از شهرداری، سازمان محیط‌زیست و فرمانداری پیگیری کرده‌ایم ولی مدیریت این آب گویا در اولویت هیچ سازمانی نیست. بازرس حفظ منابع آب بعد از دقایقی گوش کردن به صحبت‌های من در نهایت خونسردی اعلام کرد که این کار کارشناسی شده است و چاره‌ای جز جاری کردن آب در جوی فاضلاب نداریم این در حالی است که آب یادشده زلال و قابل‌شرب است و احیانا از قنات تخلیه می‌شود و بدون مدیریت هرز می‌رود. تقاضا دارم یک مسئول دلسوز پاسخی صریح و شفاف درخصوص این آب بدهد.
نعیمی از اسلامشهر تهران

  سهم روستانشینان از درآمدهای معدنی چیست؟
درحالی‌که روستاییان همه مصایب و سختی‌های قرار گرفتن کنار معادن را تحمل می‌کنند هیچ سهمی از معادن نمی‌برند و حتی شغلی به آنها در معادن نمی‌دهند درحالی‌که مسئولان قوانینی را در این مورد تصویب کرده‌اند که حقوق روستاییان مجاور با معادن را حفظ کند؛ مثلا روستای ما در جوار یک معدن بزرگ چیزی به نام جاده ندارد و اگر هر هفته هم آن را آسفالت کنند بی‌فایده است زیرا مدام ماشین‌های بسیار سنگین از آن عبور می‌کنند. بابت این اتفاق نه خسارتی به روستاییان می‌پردازند و نه مالکان معدن خود را موظف به ارائه خدماتی مانند قرار دادن وسایل حمل‌ونقل عمومی و... می‌دانند.
مقدمی از زنجان 

  ورودی آزادگان در لشکری غرب مملو از چاله و دست‌انداز است
متأسفانه بزرگراه لشکری غرب در محدوده ورودی آزادگان شمال به‌خصوص در انتهای ورودی، مملو از چاله و دست‌اندازهای بسیار بد است که همین موضوع عامل ترافیک نیز شده است. از مسئولان تقاضای رسیدگی داریم.
تشکری از آزادگان شمال تهران

  چرا نمی‌توانند جلوی گرانی خودرو را بگیرند
در خبرها آمد که خودرو ارزان می‌شود بعد گفتند نه ارزان نمی‌شود و شاید برای صدمین بار قرار شد که باز گران‌تر شود تا نفع تولید‌کننده تامین شود و کسی به فکر خریدار نیست. این گران شدن تا کجا ادامه دارد؟
حبیب از مشهد مقدس

  هیچ نظارتی بر کوره‌های آجرپزی اراک نیست
سال‌هاست که طبق مصوبه‌های شورای شهر و فرمانداری و استانداری مقرر است که بر کوره‌های آجرپزی اطراف اراک و شازند نظارت شود و موضوع استفاده از فیلتر دود در شرکت‌های بزرگ استان اجباری شود اما هیچ‌کدام از اینها عملی نشده و به محض آلودگی هوا نفس مردم استان مرکزی به‌خصوص در شهرهای اراک و شازند حبس می‌شود. میزان بیماری‌ها زیادشده و هزینه‌های بالای درمان مردم را مستاصل کرده است و در این بین فقط در فصل سرما مسئولان از ضرورت رفع این معضل حرف می‌زنند و چند روز دیگر که هوا بهاری شد همه‌‌چیز فراموش می‌شود.
نورزاد از اراک 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید